Emotie coachen van je kinderen

EMOTIE COACHEN VAN JE KINDEREN

Leer je kind door moeilijke emotionele ervaringen te gaan door emotionele coaching. Een coachende ouder is misschien wel wat jouw kind nodig heeft. In deze training leren we ouders hoe ze dit kunnen doen.

In deze cursus leer je:

• over emoties (van jezelf en je kinderen) en het coachen van je kinderen;

• wat de Bijbel zegt over emoties;

• hoe je jouw kind coacht in 5 stappen. d.m.v. oefeningen om emoties bij jezelf en je kinderen te herkennen;

• wat wel en niet helpt als je kind emotioneel reageert.

​

Voor meer informatie en inschrijven online pilot: lina@stichtinglevendeliefde.nl

​

De eerste cursus is een online pilot. Na de pilot bieden we de cursus aan online en tijdens opvoeddagen, conferenties of andere toerustingsmomenten in kerken.

Neem contact op met Linda voor meer informatie.

Omgaan met emoties

Emoties spelen een grote rol in de ontwikkleing van kinderen en jongeren. Daarom is het belangrijk dat ze (vroeg) leren hoe zij hier mee om kunnen gaan. Dit kan voor ouders een uitdaging zijn, wij begrijpen hoe hopeloos je je kan voelen wanneer je kind zich huilend op de grond neerstort in een supermarkt.

​Kinderen die emotionele coaching krijgen, ervaren minder negatieve emoties, leren onafhankelijkheid en ontwikkelen zelfvertrouwen.

Rol van de ouders

Als ouder speel je niet alleen een belangrijke rol in de ontwikkeling van je kind op het gebied van kennis, maar ook van emoties. Deze training rust je toe om jouw kind te helpen bij het verwoorden en verwerken van hun gevoelens. De tijd nemen om kinderen te helpen hun gevoelens te leren begrijpen, is net zo belangrijk als elke andere vaardigheid die je leert.

Coachen

Als ouder / verzorger is de vraag die je moet stellen: hoe reageren we als onze kinderen van streek raken? Hoe leid je je kind erdoorheen? Tijdens deze training leer je de basisemoties (angst, woede, verdriet, vreugde, walging, verrassing) beter kennen zodat je je kind hier bij kan helpen en weet wat jouw kind nodig heeft om door de emotionele ervaring heen te komen.

Wie? Ouders en opvoeders van kinderen tussen de 4 en 19 jaar

Wat? Cursus coachen van emoties bij kinderen

Waar? Online

Kosten?